Saturday, June 22, 2013

Sudah Sebulan...


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

"Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi 

Maha Penyayang"


Asalamualaikum...

Sudah cukup sebulan saya bekerja di Kota Metropolitan...bandar yang dipenuhi dengan bangunan, manusia, kenderaan...dll...

2tahun tinggal kan bidang programming, mana nak ingat dah...dulu mase study guna version lama, sekarang kerja nak kena guna version baru, lagi la tambah ting tong dikepala...hihih...tak ingat + tak tahu...push diri sendiri "You Can Do It Fika..."...hihihi konon nye motivate diri sendiri, kalau tak memang down la.... :)



 
Hari pertama bekerja, awal pagi 6.45pg sudah keluar rumah, takut2 jalan jem...seperti yang dijangkakan memang jem, tapi jem still bergerak la...time 2 hati memang takut dah..."ish sempat ke tak sebelum 8.30 ni"...lepas exit subang terus drive ke LRT kelana jaya...naik LRT sampai KL Sentral dalam pukul8...kekalutan terus melanda, mana pulak pergi nya token ni, aduhai dah pukul8 ni, cari2 dalam beg, letak lagi macam-macam dalam beg dah kalut...hihihi...berjalan sepantas kilat ke Plaza Sentral naik lift 10minit perjalanan sampai la ke tempat kerja..."Patrick Mirandah Co."...
 
Biasa la hari pertama takde kerja lagi, dorang bagi briefing about company, law company dan macam-macam lah...

Dari pagi saya pandang komputer, komputer pandang saya...dah naik bosan tengok PC...hihihi...mata dah berair-air dah sebab mengantuk bukan sebab xcukup tidur tapi sebab tak de kerja...hihiih

Director panggil, briefing sikit about programming, coding-coding yang biasa saya guna...akhir nya dapat lah task pertama "webBrowser control + vb.net"...memang tak ingat blurrr...sangat2 satu ape pun tak faham, nak buka software pun tak tahu....hahhaha...ego punya pasal konon nya time interview "encik jangan risau saya seorang yang cepat belajar, lebih-lebih lagi saya memang suka bidang programming"....hahha kena la bukti kan ape yang sy janji kan dulu...hahahah...


selama sebulan ni alhamdulillah environment dekat sini sangat ok, dari CEO, director, staf dll...saya tak ade rase janggal or terkejut, boleh dikata kan semua staf2 dekat sini baik2, yang paling penting tak ada isu "kau orang bawahan aku orang atasan"...semua nya sama je...dan dekat sini juga sy mula belajar bekerja, bergaul dan bekerjasama dengan pelbagai kaum...


Dan selama sebulan ni jugak lah banyak ilmu yg saya dapat, daripada tak boleh terima coding vb.net akhir nya sudah biasa dengan coding, walau macam mana pun sy masih lagi peringkat belajar dan banyak lagi yg saya kena belajar untuk menjadi programmer berjaya....insya'allah...aminnn

cukup lah entry utk hari ni....hihihi :)