Friday, December 27, 2013

Kisah Semalam : Naik Hantu...

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

 “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah 

lagi Maha Penyayang”
  
Asalamualaikum...

Kereta kena langgar dengan orang yang takde etika...huh...Kejadian berlaku depan lobby rumah (wahhh macam good sangat rumah ade lobby...poyo je lebih)...takde lah lobby sangat...hihihi...mase tu saya park kereta belakang MYVI HIJAU sebab nak turunkan barang, so takde lah nak hangkut semua barang dari kereta yang berkemungkinan besar akan dapat parking jauh dari lift rumah. Cara terbaik letak siap-siap barang dekat lobby...hihihi


Tengah tunggu kereta sebelah kanan lalu, seorang perempuan turun dari MYVI HIJAU, tiba-tiba kereta MYVI HIJAU ni nak reverse pulak, saya pun masuklah gear reverse tapi sebab ada banyak kereta dari kanan nak lalu, saya tunggu dulu bagi dorang lalu dulu...Ish kereta MYVI HIJAU ni tak sabar terus reverse, saya pun hon banyak kali (ping...ping...ping...ping), tak dengar ke bunyi hon saya, belagak betul MYVI HIJAU ni slamber je reverse dah kena kereta saya.Paling kurang ajar MYVI HIJAU tu terus jalan lepas langgar kereta saya.

Saya tak turun kereta, buka tingkap, terus tanya perempuan yang turun dari MYVI HIJAU tu...


Cik Fika : Kena ke kereta saya? (Senyum)

Perempuan : Ya la, kena la, macam mane you bawak kereta.

Cik Fika : (Dalam hati)...eh perempuan ni aku tanya elok-elok, ko nak naik hantu pulak.

Cik Fika : (naik hantu)...eh saya park elok-elok belakang ni, dia(MYVI HIJAU) la tak nampak ke? tak boleh sabar ke? kereta kanan di banyak nak lalu..!!!

Cik Fika : (naik hantu)...kita pulak di marah nye...!!!

mungkin sebab perempuan tu takut saya lagi teruk naik hantu dia pun blah...Saya pun turun tengok kereta nasib baik takde pape just calar sikit je.

p/s : kereta saya yang kena langgar, kenape perempuan tu pulak naik hantu...???

No comments :

Post a Comment